Wybrane interwencje na zgłoszenia mieszkańców w okresie 24.07-30.07.2020r.

Aktualności » Wybrane interwencje na zgłoszenia mieszkańców w okresie 24.07-30.07.2020r.

24.07.2020r. godz.1327dyżurny Straży Miejskiej w Świdnicy otrzymał zgłoszenie dotyczące libacji alkoholowej w rejonie ulicy Zamenhofa 49 przy „trzepaku”. Skierowany na miejsce patrol potwierdził zgłoszenie. Strażnicy stwierdzili spożywanie alkoholu w miejscu niedozwolonym, zakłócanie spokoju oraz zaśmiecanie terenu. Za czyny te na sprawcę nałożono mandat karny w kwocie 500 zł. Jeden z uczestników libacji został przewieziony do Policyjnej Izby Zatrzymań w celu wytrzeźwienia. Po opuszczeniu tego przybytku również został ukarany mandatem tej samej wysokości.

26.07.2020r. godz.110dyżurny Straży Miejskiej w Świdnicy otrzymał zgłoszenie od operatora monitoringu miejskiego dotyczące młodej kobiety śpiącej w ogródku piwnym w Rynku. Skierowany na miejsce patrol potwierdził zgłoszenie. Kobietę obudzono i odwieziono do miejsca zamieszkania, gdzie została przekazana pod opiekę dorosłemu domownikowi.

28.07.2020r. godz.1533dyżurny Straży Miejskiej w Świdnicy otrzymał zgłoszenie od operatora monitoringu wizyjnego dotyczące dzieci kąpiących się w fontannie (wodotrysku) przy ulicy Wałowej. Przybyły na miejsce patrol przeprowadził rozmowę z opiekunami dzieci i wyjaśnił, że kąpieli takiej zabrania regulamin korzystania z parków miejskich, a podyktowane jest to faktem, iż fontanny nie posiadają filtrów biologicznych. Woda krążąca w obiegu zamkniętym może zawierać różnego rodzaju bakterie i wirusy, co może stanowić poważne zagrożenie dla osób kąpiących się w tych miejscach. Woda w fontannach jest co prawda okresowo odkażana chemicznie, ale nie gwarantuje to pełnego bezpieczeństwa.

29.07.2020r. godz.1035dyżurny Straży Miejskiej w Świdnicy otrzymał zgłoszenie od klienta jednego ze sklepów spożywczych przy ulicy Księżnej Jadwigi Śląskiej dotyczące niezakładania maseczek przez klientów sklepu i braku reakcji personelu sklepu. Skierowani na miejsce strażnicy potwierdzili zgłoszenie. Przeprowadzono rozmowę z personelem sklepu i pouczono niezdyscyplinowanych klientów.